loading...
کینگز دانلود | kings-download.ir
پذیرش نویسنده


آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 458 پنجشنبه 1393/08/29 نظرات (0)

آشنایی با کشور بریتانیا

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید!!

بریتانیا نام کوتاه کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است که در اروپای غربی واقع شده است. این کشور از چهار بخش تشکیل شده‌است: سه بخش آن کشورهای باستانی انگلستان و اسکاتلند و ولز هستند که روی‌هم بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند. بخش چهارم ایرلند شمالی است که در جزیره ایرلند قرار دارد.لندن پایتخت انگلستان و پایتخت کل کشور پادشاهی متحد بریتانیاست.

پایتخت اسکاتلند Edinburgh ،پایتخت ولز Cardiff و پایتخت ایرلند شمالی Belfast می باشد.واحد پول بریتانیا پوند استرلینگ (Pound Sterling) است که با نماد £ شناخته می‌شود.جمعیت کل کشور بریتانیا در اوایل سال 2010 به طور متوسط، 62,598,810 میلیون نفر بوده است.

حدود 5 درصد از جمعیت بریتانیا را خارجیانی تشکیل می دهند که از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا به این کشور می آیند. مهاجران بسیاری نیز از سراسر جهان در بریتانیا سکونت دارند، خصوصا در شهر لندن که از نظر قومی متنوع ترین شهر جهان است.

مساحت کل بریتانیا ۲۴۴٬۸۲۰کیلومتر مربع می باشد. بریتانیا تقریبا هم اندازه نیوزیلند و نصف فرانسه است. این سرزمین چشم اندازهای مختلف و زیبایی دارد . اکثر خاک انگلستان، به جز شمال و جنوب غربی، نسبتا مسطح و کم ارتفاع است، در حالیکه بیشتر قسمت های ولز و اسکاتلند کوهستانی است. این کشور را می توان تقریبا به ناحیه ای کوهستانی در شمال و غرب و ناحیه ای پست در شرق تقسیم کرد . مهمترین کوه‌ها که به شکل جزایر بی‌شمار در اطراف انگلیس درآمده‌اند، رشته کوه‌های ولز هستند که خط ساحلی آنها به ۷۵۰مایل می‌رسد؛ مرتفع ترین ارتفاعات بریتانیا رشته کوه های Ben Nevis ،در اسکاتلند با ارتفاع1344 متر است.ایرلند جنوبی کشوری است که عمدتا مملو از تپه است.

آشنایی با کشور بریتانیا

آب و هوا

 آب و هوای بریتانیا معمولا ملایم و معتدل است، گر چه بسیار متغیر است و معمولا در تمام مواقع سال بارانی است. آب و هوای غرب کشور مرطوب و ملایم تر از شرق کشور است، در حالیکه شمال غربی مرطوب ترین ناحیه کشور است. اسکاتلند و شمال کشور غالبا" زمستان های سختی دارند و در آنجا بارش برف زمستانی فراوان است. جنوب شرقی کشور بهترین و گرمترین آب و هوا را دارد، هر چند حتی در این قسمت نیز ممکن است زمستان ها طولانی، سرد و پربارش باشند. متوسط درجه حرارت در ژانویه 4 درجه سانتیگراد ( F 39 ) و در ژوئن 18 درجه سانتیگراد ( F64 ) است، گر چه ممکن است در تابستان درجه حرارت در جنوب شرقی به حدود 26 درجه سانتیگراد (F 79 ) برسد.

زبان: زبان های رسمی در این کشور، انگلیسی ، ولش و گالیک _ اسکاتلندی است، هر چند دو زبان آخر فقط در کشورهای مربوطه صحبت می شوند و اقلیت نسبتا کمی آن را به کار می برند.


روابط خارجی
پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی عضو سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا ، گروه ۸ کشور صنعتی (G8)، گروه ۲۰ و پیمان دفاعی آتلانتیک شمالی (ناتو NATO) است.

سازمان ملل متحد
 

سازمانی بین‌المللی است که در ۱۹۴۵ میلادی تأسیس و جایگزین جامعه ملل شد. این سازمان توسط ۵۱ کشور تأسیس و در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۹۳ کشور عضو داشته‌است .

آشنایی با کشور بریتانیا

 

اتحادیه اروپا

یک اتحادیه اقتصادی - سیاسی با نام اختصار (EU) می باشد، ومتشکل از 27 کشور اروپایی است.

آشنایی با کشور بریتانیا


گروه هشت (G8)


از هشت کشور صنعتی جهان تشکیل شده‌است که ۶۵٪ اقتصاد جهان را در دست دارند. سران کشورهای این گروه هر ساله یک گردهمایی مشترک با هم دارند. کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، روسیه و کانادا این هشت کشور را تشکیل می‌دهند.

آشنایی با کشور بریتانیا

 

 گروه ۲۰


G-20، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد(دارائی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد مطرح دنیاست. گروه ۲۰ از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند تشکیل شده است.


 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو


در ۴ آوریل ۱۹۴۹ میلادی با هدف دفاع جمعی در واشینگتن دی.سی. پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون ۲۸ عضو دارد.

آشنایی با کشور بریتانیا

 

بانک


تعداد بسیاری بانک بزرگ در بریتانیا فعالیت دارند و در اکثر شهرها یک یا چند شعبه دارند، گر چه در سال های اخیر به واسطه ادغام و بهینه سازی بانک ها، از تعداد شعبه ها کاسته شده است. در اکثر بانک ها و بانک های رهنی (مثل بانک های پس انداز) می توان امور بانکی را با استفاده از تلفن و اینترنت انجام داد.

در سال های اخیر، موجی از بانک ها به سبک جدید تاسیس شده است که در سوپر مارکت ها یا مغازه ها حساب های بانکی و خدمات نوینی ارائه می کنند. افراد مقیم و غیرمقیم می توانند حساب بانکی افتتاح کنند.

 آشنایی با کشور بریتانیا


هزینه و سطح زندگی در بریتانیا بالاست، به خصوص هزینه غذا و کالاهای مصرفی موجب شده است این کشور یکی از پرهزینه ترین کشورهای جهان باشد. هر چند بین جنوب انگلستان که ثروتمند و پرهزینه است و شمال آن، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی که فقیر ( و ارزان تر) است، اختلاف زیادی وجود دارد. هزینه ی عوارض و مالیات اتومبیل، بنزین، و تنباکو بالاست. با این وجود میزان حقوق نیز، خصوصا در جنوب انگلستان، نسبتا بالاست.

نظام مالیاتی

پادشاهی انگلستان جز کشورهایی است که پایین ترین نرخ مالیات بر در آمد را دارد که از حقوق کسر می شود. بطور کلی سه نرخ مالیات بر درآمد وجود دارد: نرخ تخفیفی 10 درصدی برای درآمدهای کمتر از 1500 پوند، نرخ پایه 23 درصدی برای درآمد 1501 پوند تا 000 8 2 پوند و نرخ 40 درصدی که باید درآمدهای بالای 28000 پوند پرداخت شود. کسانی که شغل آزاد دارند، مالیات بر درآمد خود را در دو قسط سالانه می پردازند.


مالیات سود سرمایه (CGT) : به هر سرمایه ای که سود بیشتر از 7100 پوند داشته باشد، CGT تعلق می گیرد. در صورتیکه حاصل جمع درآمد و سود کمتر از میزان معینی باشد ، به سودهای خالص بالاتر از 7100 پوند، 20 درصد مالیات تعلق می گیرد و اگر جمع آنها از این میزان بیشتر شود، نرخ مالیات 40 درصد خواهد بود. ساکنان بومی از پرداختCGT معافند.
مالیاتی برای اموال و دارایی ها اخذ نمی شود.

مالیات برارث و هدیه : درصورتیکه ارثیه بالای 231000 پوند باشد و به فرد دیگری جز همسر متوفی و یا موسسات خیریه برسد ، مشمول مالیات ارثیه 40 درصدی خواهد شد. تا 3000 پوند در سال را می توان بدون مالیات هدیه کرد. توجه داشته باشید که قانون مالیات برارث و هدیه پیچیده است و باید از توصیه های متخصصین بهره گرفت .

مالیات بر ارزش افزوده / خرید / فروش : نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده برای کلیه کالاها و خدمات 5/17 درصد است ، به جز سوخت داخلی که نرخ آن 8 درصد است . بیشتر غذاها ( بجز غذای موسسات پذیرایی )، ساختمان های جدید ، کفش ولباس کودکان، کتاب ها و روزنامه ها از این مالیات معاف هستند .

مسکن

قیمت ملک در بریتانیا بر حسب اینکه در کدام منطقه از کشور قرار دارد، بسیار متنوع است ، لندن و جنوب شرقی کشور، گران ترین مناطق هستند و در سالهای اخیر قیمت ها به طور دائم سیر صعودی داشته اند. ملکی را که در جنوب شرقی حدود 200000 پوند است ، عموما می توان در شمال انگلستان ویا اسکاتلند ( به جز ادینبورو) کمتر از نصف این قیمت خریداری کرد.

وام محلی برای خرید مسکن : دربریتانیا می توان به راحتی وام مسکن گرفت و به خاطر مهلت بازپرداخت طولانی که عموما 25 تا 30 ساله است ، اقساط نسبتا کم است . در این کشور اعطای وام مسکن تا 95 درصد از قیمت خرید ملک رایج است و برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید ملک دارند و کسانی که وام خود را به شرکت دیگری انتقال می دهند ، تخفیف درنظر گرفته می شود. دسترسی به وام مسکن و طولانی بودن مهلت بازپرداخت آن ها بدین معنی است که معمولا خرید خانه ارزان تر از اجاره آن تمام می شود.

در بریتانیا محدودیت مالکیت خارجی وجود ندارد و ساختمان ها از لحاظ ساخت عموما" استاندارد فوق العاده ای دارند.

مالیات املاک : در بریتانیا ، مالیات املاک وضع نمی شود و به جای آن مردم مالیات شورای شهر می پردازند که بر حسب ارزش ملک ، تعداد فرزندی که در آن ساکن هستد و منطقه ای که ملک در آن واقع شده است ، محاسبه می شود . نرخ سالانه از 400 پوند در نواحی روستایی تا 900 پوند در شهرهای بزرگ متفاوت است . این مالیات رامی توان به صورت اقساط پرداخت کرد.

اجاره : بریتانیا یکی از بی نظم ترین بازارهای اجاره مسکن را در اروپای غربی دارد ودر این کشور مستاجر درمقابل طمع صاحب خانه مصونیت چندانی ندارد. بازار اجاره پررونق نیست . و در سرتاسر کشور خصوصا در لندن و جنوب شرقی انگلستان ، املاک اجاره ای کمیاب هستند .

میانگین اجاره بهای ماهانه درجنوب شرقی ( بجز لندن ) ، برای یک آپارتمان یک خوابه 350 تا 500 پوند و برای یک خانه مستقل سه خوابه ، 500 تا 1200 پوند است . در لندن اجاره بها حدود 50 درصد بیشتر از شمال انگلستان و اسکاتلند است .

 

 

اشتغال

مجوزکار : در بریتانیا چندین گروه نیاز به مجوز کار ندارند ، از جمله : اتباع کشورهای اتحادیه اروپا ، اتباع کشورهای مشترک المنافع بریتانیا که یکی از والدینشان متولد بریتانیا باشد و یا افرا د17 تا 27 ساله که برای یافتن شغلی در ایام تعطیلات ( حداکثر برای مدت دو سال ) به این کشور می آیند . سایر مردم باید قبل از ورود به بریتانیا ، باکنسولگری یا سفارتخانه بریتانیا در کشور خودشان مشورت کنند. کسانی که جز گروه معاف از مجوز نیستند، ممکن است در کسب مجوز کار دچار مشکل شوند.

شرایط کار : معمولا شرایط کاری در بریتانیا خوب است و کارکنان در این کشور نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا ، طولانی ترین میانگین ساعت کاری را دارند(40 ساعت درهفته ) . اکثرکارکنان چهار هفته تعطیلات سالانه دارند و می توان انتظار نوعی پاداش یا کارمزد مازاد بر حقوق  را داشت . برای اکثر کارها ، داشتن دانشی کاربردی از انگلیسی ضروری است و در شهرهای بزرگ ، خصوصا لندن ، فرصت های شغلی کوتاه مدت فراوانی وجود دارند.

میزان حقوق : میزان حقوق در بریتانیا تقریبا به اندازه سایر کشورهای اتحادیه اروپا است ، گرچه بین کمترین و بیشترین مقدار حقوق اختلاف زیادی وجود دارد. بعضی از مشاغل و حرفه ها ، حداقل دستمزد ثابتی دارند و حداقل دستمزد به میزان 07/3 پوند در ساعت ( در سال 2001 ) برای سراسرکشور تعیین شده است .

تامین اجتماعی : در بریتانیا پرداخت حق تامین اجتماعی ( بیمه ملی ) برای کلیه کارکنان اجباری است . عضویت از طریق کسردرصدی از حقوق افراد تامین می شود و مقدار آن بستگی به این دارد که شما جزو کدامیک از پنج گروه اجتماعی هستید . این حق عضویت حداقل 4/8 درصد برای دستمزدهای هفتگی 66 پوندی است. به دستمزدهای کمتراز این مقدار حق عضویت تعلق نمی گیرد.و براساس وضعیت مالی شما تخفیف هایی در نظر گرفته می شود. طرح تامین اجتماعی ، مزایای فراوانی را در اختیار صاحبشان قرار می دهد. از جمله مراقبت های درمانی ، حق عا ئله مندی ، کمک هزینه های بیماری و بیکاری و حقوق بازنشستگی .

 

خدمات

اداره پست : بریتانیا یکی از مدرن ترین و مناسب ترین سرویس های پستی جهان را دارد. در اکثر شهرها و روستاها یک اداره پست فعالیت دارد که شما می توانید درآن علاوه بر سرویس های پستی عادی ، از خدمات بانکی استفاده کنید و صورتحساب ها و هزینه مجوزها را بپردازند .

آشنایی با کشور بریتانیا

 

تلفن : شرکت Telecom British (BT) بخش اعظم بازار تلفن در انگلستان را به خود اختصاص می دهد، گرچه حدود 100 شرکت دیگر نیز برای سرویس دهی در بریتانیا جواز دارند که موجب شده است این کشور یکی از رقابتی ترین ونسبتا ارزان ترین بازارهای جهان را ( حداقل برای مکالمات خارجی ) داشته باشد . سیستم تلفن، عموما بسیار خوب است و بریتانیا درصف مقدم تکنولوژی مخابرات و پیشگام استفاده از تلفن های همراه در جهان است .

اینترنت : اینترنت در بریتانیا درچند سال اخیر بسیار رواج یافته است و خانه ها و شرکت های بسیار ی به شبکه وصل هستند . صدها شرکت ISP وجود دارند که خدمات بسیاری در اختیار کاربران مشتاق دنیای اینترنت قرار می دهند و نرخ های ثابتی نیز دارند.

راههای ارتباطی : حدود 140 فرودگاه دربریتانیا وجود دارند که به شبکه گسترد ه ای از پروازهای داخلی و خارجی سرویس می دهند. فرودگاههای Heathrow و Gatwick درلندن از شلوغ ترین فرودگاههای جهان به شمار می روند. بلیط رفت و برگشت به بریتانیا ارزان ترین بلیط در اروپاست و شرکت های هواپیمایی در عرضه بلیط های تخفیف دار با یکدیگر بسیار رقابت می کنند.

قیمت اتومبیل در بریتانیا ، نسبت به سایر اروپا بسیار بالاتر است و توصیه می شود اتومبیل خود را از یک کشور اروپایی ، غیر از بریتانیا خریداری کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات

درباره ما
**خوش آمدید** پادشاهان دانلود از اسفند سال 1392 شروع به کار کرده است و مي کوشد تا بهترين ها را براي کاربران و بازديد کنندگان گرامي فراهم سازد به اميد آن روز که پادشاهان دانلود مانند نگيني در زمينه دانلود و... بدرخشد .ایمیل مدیریت: javadesfandyary@gmail.com شماره پیامک: 09378512196 پاسخگویی از ساعت 13تا 20بصورت پیامک (رایگان)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از چه طریق با سایت ما آشنا شدید؟
    درصد رضایتمندی شما از پادشاهان دانلود؟
    طرفدار کدام تیم هستید؟
    صحفه ی اجتماعی کلوب یا فیسبوک؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 470
  • کل نظرات : 47
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 475
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,619
  • بازدید ماه : 1,619
  • بازدید سال : 71,212
  • بازدید کلی : 636,834
  • کدهای اختصاصی

    تقویم شمسی

    پشتیبانی

    تبلیغات ویژه

     

    تبلیغات در کینگز دی ال

    کانال ما در آپارات

    هر گونه آموزش و ویدئو مربوط به سایت در این کانال قرار می گیرد.
    آدرس :http://www.aparat.com/kings_download

    اپیلیکشن اندروید پادشاهان دانلود